ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ
Aυτά είναι τα B-SUV που προτιμούν οι Έλληνες
Τα τελευταία χρόνια τα SUV γνωρίζουν μία εμπορική άνθιση, η οποία γίνεται ιδιαίτερα έντονη στην κατηγορία Β. Ποιοι όμως είναι οι πρωταθλητές των πωλήσεων στην Ελληνική αγορά;
Ενώ μέχρι πριν από μερικά χρόνια τον κύριο όγκο των πωλήσεων στα SUV σήκωνε η κατηγορία C, σιγά σιγά αυτό δείχνει να αλλάζει για την Ελληνική πραγματικότητα. Ολοένα και περισσότεροι κατασκευαστές εισέρχονται με αξιώσεις στη μικρότερη υποκατηγορία B-SUV. Όσο για τα ίδια τα αυτοκίνητα, συνδυάζοντας το χαμηλό κόστος κτήσης με μία ευρυχωρία ικανή να καλύψει τις μεταφορικές απαιτήσεις μίας μικρής οικογένειας, πρακτικά, καλύπτουν όλες τις ανάγκες.
Δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι ο ανταγωνισμός εδώ ολοένα και δυσκολεύει. Ίσως να φανεί αστείο αλλά υπάρχουν εταιρίες που τα μικρά SUV στη γκάμα τους πουλάνε περισσότερο από τα αντίστοιχα supermini. Μάλιστα, το τελευταίο διάστημα προστέθηκαν και δύο πολύ δυνατοί παίκτες, οι οποίοι κατεβαίνουν στο γήπεδο για πρωταθλητισμό. Από την πλευρά μας, μαζέψαμε τα πρώτα ονόματα σε πωλήσεις της συγκεκριμένης αγοράς και σας τα παρουσιάζουμε. Μπόνους τα δύο ακόμα οχήματα που προαναφέραμε, τα οποία σύντομα θα βρουν το δρόμο τους για τη δεκάδα.
Volkswagen T-Cross: Από 17.440 Ευρώ
Πρόκειται για τον αδιαφιλονίκητο ηγέτη των πωλήσεων στην κατηγορία. Το λογότυπο στη μάσκα του, σε συνδυασμό με τις περιορισμένες διαστάσεις (μόλις 5,5 εκατοστά μεγαλύτερο από το Polo), το λογικό κόστος κτήσης και τα όσα προσφέρει, φαίνεται να αναγνωρίζονται από το αγοραστικό κοινό. Πατάει στο ίδιο πάτωμα με το Seat Arona και το Skoda Kamiq, καταφέρνει όμως να διαφοροποιήσει το χαρακτήρα του του, στο βαθμό που απαιτείται.
Στα θετικά του T-Cross αναφέρουμε τον προαιρετικό ηλεκτρονικό πίνακα οργάνων, τη χρήση ελληνικών στις ψηφιακές οθόνες και, το κυριότερο, το συρόμενο πίσω κάθισμα, κατά 14 εκατοστά. Σε ένα compact αμάξωμα είναι μεγάλο όφελος να παραμετροποιείς τις διαστάσεις του εσωτερικού, ανάλογα με το αν θες να μεταφέρεις επιβάτες ή αποσκευές. Από άποψης κινητήρων, διαθέτει αρκετά σύγχρονα σύνολα. Η ποιο ισορροπημένη, ωστόσο, έκδοση είναι αυτή των 1,0 λίτρων και 116 ίππων.
Volkswagen T-Roc: Από 21.450 Ευρώ
Με το να διαθέτει ουσιαστικά δύο μοντέλα, στην ίδια κατηγορία, η Volkswagen έκανε κίνηση ματ για την ελληνική αγορά. Στη δεύτερη θέση των πωλήσεων, πίσω από το T-Cross, βρίσκεται το ελαφρά μεγαλύτερο T-Roc. Μη σας ξεγελάει η σχετικά μεγάλη διαφορά στην τιμή. Αυτό είναι γιατί δεν διαθέτει έκδοση 95 ίππων αλλά ξεκινάει απευθείας από τα 115PS. Μάλιστα, όσοι επιθυμούν, έχουν πλέον τη δυνατότητα να στραφούν και σε αισθητά πιο ισχυρές εκδόσεις, που αγγίζουν του 300 ίππους στο T-Roc R!
Τι προσφέρει; Καταρχήν καλύτερους χώρους. Ένα υψηλό επίπεδο εξοπλισμού, με όλα τα σύγχρονα ηλεκτρονικά και γενικά μία ευχάριστη οδηγική εμπειρία. Η συμπεριφορά του στο δρόμο είναι ισορροπημένη και αυτό είναι κάτι που θα εκτιμήσει ο οδηγός. Επίσης, εάν έχει ένα πλεονέκτημα από τον υπόλοιπο ανταγωνισμό, είναι ότι κυκλοφορεί και σε έκδοση Cabrio, που για την Ελλάδα θα μπορούσε να αποτελέσει δέλεαρ σε μία μικρή μερίδα του κοινού.
Hyundai Kona: Από 16.990 Ευρώ
Οπτικά το Kona είναι ένα από τα πιο δυναμικά και όμορφα μοντέλα της κατηγορίας. Οι άνθρωποι της Hyundai έχουν κάνει πραγματικά καλή δουλειά με αυτό, σε όλα τα επίπεδα. Στο δρόμο είναι ευχάριστο, με ποιότητα κύλισης που ρέπει στο σπορτίφ χωρίς να είναι κουραστική. Μάλιστα προσφέρεται και σε τετρακίνητες εκδοχές, για όσους αποζητούν ένα σύνολο πιο περιπετειώδες για εκτός δρόμου αναζητήσεις.
Αναφορικά με τους κινητήρες, η έκδοση των 1,0 λίτρων και 120 ίππων δείχνει ικανοποιητική, έχοντας όμως ένα μικρό lag στις χαμηλές στροφές. Για περισσότερη ζωντάνια μπορεί κανείς να στραφεί στο ισχυρότερο σύνολο των 1,6 λίτρων και 177 ίππων, το οποίο μάλιστα συνδυάζεται και με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Πλούσιο σε εξοπλισμό, με όλα τα απαραίτητα ηλεκτρονικά, το Kona αποτελεί μία καθόλα αξιόλογη επιλογή.
Peugeot 2008: Από 20.500 Ευρώ
Δεν είναι μόνο ένα από τα νεότερα μοντέλα σε παραγωγή αλλά και ένα από τα ομορφότερα εμφανισιακά. Το νέο Peugeot 2008 βασίζεται στην πλατφόρμα CMP του ομίλου PSA και προσφέρεται με ένα πολύ καλό πακέτο κινητήρων 1,2 λίτρων με 100, 130 και 155 ίππους ισχύος, καθώς επίσης και diesel, με 130 ίππους. Εμείς θα το επιλέγαμε σε κάποια έκδοση 130 ίππων, με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων.
Σαν οδική συμπεριφορά, το 2008 προσφέρει μία από τις κορυφαίες στην κατηγορία. Αντίστοιχα διαθέτει και ένα υψηλότατο επίπεδο εξοπλισμού, καλά υλικά και, προαιρετικά, το 3D i-Cockpit, ψηφιακό πίνακα οργάνων. Ευχάριστο και πρακτικό στην καθημερινή χρήση, θα καλύψει κάθε απαίτηση. Σύντομα μάλιστα θα δούμε και την ηλεκτρική έκδοση αυτού, για όσους θέλουν και μπορούν να περάσουν στην εποχή της ηλεκτροκίνησης.
*Δείτε στο site autotabas.gr τα πάντα όσον αφορά συμβουλές, υπηρεσίες και νέα για μεταχειρισμένα αυτοκίνητα. Βρισκόμαστε στα Άνω Λιόσια και στο συνεργείο μας είμαστε πρόθυμοι να λύσουμε οποιαδήποτε απορία σας σχετικά με ζητήματα αυτοκινήτων.
40€
40€
20€