210 23 23 331 , 697 45 50 181-183
autotabas@hotmail.com
BLOGΣΥΜΒΟΥΛΕΣ
BACK

ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ

Το κλασικό λάθος των οδηγών με το χειρόφρενο

Η πιο συνήθης κίνηση που κάνουν όλοι οι οδηγοί που έχουν αυτοκίνητο με μηχανικό χειρόφρενο, είναι να το «λύνουν» όταν ξεκινάνε και να το «δένουν» όταν παρκάρουν, μέσω του κλασικού λεβιέ.

Μια διαδικασία που για κάποιους μπορεί να μην είναι τόσο εύκολη, αφού στο σήκωμα μπορεί να μπλοκάρει από το σφίξιμο και να θέλει πολύ δύναμη για να κατέβει.

Επειδή χρησιμοποιείται συνέχεια, μετά από καιρό μπορεί να χαλαρώσει και να μην πιάνει καλά σε δρόμους με κλίση, με αποτέλεσμα να χρειάζεται λίγο σφίξιμο. Μια εργασία που μπορεί να γίνει από ένα μηχανικό σε λίγα μόλις λεπτά. Για καλό και για κακό, πάντα ο οδηγός πρέπει όταν σταθμεύει το αυτοκίνητο να βάζει πρώτη ταχύτητα ή όπισθεν, έτσι ώστε να μην τσουλήσει στην περίπτωση που για τον όποιο λόγο δεν έχει πιάσει καλά.

Ποιος είναι όμως ο σωστός τρόπος να σηκώνουμε το χειρόφρενο; Πατάμε το κουμπί που βρίσκεται στην άκρη του ή όχι; Οι περισσότεροι πιστεύουν ότι πρέπει να «δένουμε» το χειρόφρενο με το κουμπί πατημένο, έτσι ώστε να μη φθείρονται τα δόντια του μηχανισμού (ο χαρακτηριστικός θόρυβος που ακούγεται). Τελικά ισχύει κάτι τέτοιο ή όχι;

Aς δούμε πως λειτουργεί το χειρόφρενο. Όταν πιέζεται το κουμπί, τότε σηκώνεται μια ασφάλεια που πιάνει στα «δόντια» της μεταλλικής πλάκας. Αν κρατάμε πατημένο το κουμπί, τότε η ασφάλεια δεν ακουμπάει στα «δόντια», γι’ αυτό δεν ακούγεται ο μεταλλικός οδοντωτός ήχος.

Όταν δεν πατάμε το κουμπί ακούμε το χαρακτηριστικό ήχο, ο οποίος συνοδεύεται από αντίστοιχες δονήσεις από την κίνηση της ασφάλειας πάνω στα «δόντια» του μηχανισμού. Σε κάθε περίπτωση όταν σηκώνουμε το χειρόφρενο τραβιούνται τα συρματόσχοινα, που με τη σειρά τους ασκούν δύναμη μέσω ενός άλλου μηχανισμού στα πίσω φρένα και τα μπλοκάρουν.

Κάποιοι κρατάνε το κουμπί πατημένο σε όλη τη διαδρομή του χειρόφρενου μέχρι να πιάσει, γιατί πιστεύουν ότι έτσι δεν φθείρονται τα γρανάζια. Ωστόσο κάτι τέτοιο δεν ισχύει, αφού τα μεταλλικά αυτά «δόντια» και η ασφάλεια είναι φτιαγμένα για να αντέχουν για πάρα πολλά χρόνια. Κάτι που αποδεικνύεται και στο βίντεο, όπου το αυτοκίνητο είναι 17 ετών και με πάνω από 160.000 χλμ.

Πατώντας όμως συνέχεια το κουμπί, τότε το μόνο που καταφέρνουμε είναι να φθείρουμε το ελατήριο που είναι σχεδιασμένο για να το επαναφέρει στην αρχική του θέση. Έτσι μειώνουμε το χρόνο ζωής του στο ήμισυ, μιας και αντί να το πατάμε μόνο στο «λύσιμο» το πατάμε και στο «δέσιμο».

Και αυτό γιατί το αναγκάζουμε να κάνει την πλήρη διαδρομή του, δύο φορές και όχι μία, κάθε φορά που σταθμεύουμε το αυτοκίνητό μας. Επίσης, όταν σηκώνουμε το χειρόφρενο χωρίς να πατάμε το κουμπί, καταλαβαίνουμε καλύτερα που πιάνει και δεν αφήνει το αυτοκίνητο να τσουλήσει.

Δείτε στο site autotabas.gr τα πάντα όσον αφορά συμβουλές, υπηρεσίες και νέα για μεταχειρισμένα αυτοκίνητα. Βρισκόμαστε στα Άνω Λιόσια και στο συνεργείο μας είμαστε πρόθυμοι να λύσουμε οποιαδήποτε απορία σας σχετικά με ζητήματα αυτοκινήτων.

service
από

40

ευθυγραμμίσεις
από

40

service a/c
από

20

αν θέλετε να
κλείσετε ραντεβού για
επισκευή - συντήρηση
αν σας ενδιαφέρει
η αγορά ή η πώληση
μεταχειρισμένου IX
επικοινωνείστε μαζί μας
τηλεφωνικά από
Δευτέρα - Παρασκευή 10πμ - 6μμ
ή στείλτε μας e-mail
στη διεύθυνση
autotabas@hotmail.com

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

AUTOTABAS CAR REPAIR & SERVICE | Συνεργείο στα Άνω Λιόσια

Η εταιρεία AUTOTABAS δραστηριοποιείται στο χώρο του αυτοκινήτου από το 2007, το ανθρώπινο δυναμικό της μετράει πολλά χρόνια εμπειρίας στην επισκευή του αυτοκινήτου και είναι στη διάθεση σας για να σας εξυπηρετήσει και να προσφέρει ικανοποιητικές λύσεις στις ανάγκες σας.

Τάμπας Νίκος
Υπογραφή Νίκος Τάμπας
Τάμπας Λεωνίδας
Υπογραφή Λεωνίδας Τάμπας
Autotabas Τηλέφωνα επικοινωνίας
24ωρη εξυπηρέτηση 210 2323331 697 45 50 181 697 45 50 183 autotabas@hotmail.com
Autotabas Ωράριο
Ωράριο Λειτουργίας Δευτέρα - Παρασκευή 8:00 - 20:00
Autotabas Διεύθυνση
Που βρισκόμαστε; Αθηνών 8, Άνω Λιόσια Κάντε κλικ στη διεύθυνση για να μας βρείτε στο Google Maps
Autotabas Κλείστε ραντεβού
κλείστε ραντεβού Βρείτε μας σε τρία βήματα!
Designed & Developed by: