210 23 23 331 , 697 45 50 181-183
autotabas@hotmail.com
BLOGΣΥΜΒΟΥΛΕΣ
BACK

ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ

Υαλοκαθαριστήρες: πλήρης οδηγός σχετικά με τη λειτουργία και την αντικατάσταση τους

Για να διασφαλιστεί ότι ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να βλέπει σωστά το δρόμο, άσχετα από τις καιρικές συνθήκες έξω από το όχημα, ο σχεδιασμός των σύγχρονων οχημάτων διαθέτει υαλοκαθαριστήρες.

Ο βασικός τους ρόλος είναι το άμεσο καθάρισμα ρύπων, χιονιού και νερού από την επιφάνεια του παρμπρίζ. Μιας και η ασφάλεια, κατά τη διάρκεια της οδήγησης, βρίσκεται σε άμεση εξάρτηση με την καθαριότητα του παρμπρίζ του οχήματος, ο νόμος στο μεγαλύτερο ποσοστό των χωρών, απαγορεύει την οδήγηση με χαλασμένους υαλοκαθαριστήρες. Θα σας εξηγήσουμε πώς θα αποτρέψετε την πρόωρη βλάβη των τμημάτων και πώς να επαναφέρετε το σύστημα σε λειτουργική κατάσταση.

Τρόπος λειτουργίας των υαλοκαθαριστήρων
Οι υαλοκαθαριστήρες αποτελούν τους ενεργοποιητές του συστήματος καθαρισμού των παρμπρίζ. Πρόκειται για κινούμενους μοχλούς με ελαστικά τμήματα στα επάνω άκρα τους, τα οποία εφάπτονται στο παρμπρίζ και παίρνουν το σχήμα της επιφάνειάς του.

Τα κάτω άκρα των μοχλών συνδέονται με μια άρθρωση σε ένα κινούμενο μηχανισμό, ο οποίος διασφαλίζει την ταυτόχρονη κίνηση των υαλοκαθαριστήρων. Ολόκληρο το σύστημα παίρνει κίνηση από ένα μοτέρ, το οποίο τροφοδοτείται με ρεύμα μέσω ενός ρελέ. Η ταχύτητα λειτουργίας του, είναι ανάλογη με τη θέση που βρίσκεται ο διακόπτης (λεβιεδάκι) στην καμπίνα επιβατών.

Μόλις επιλεγεί μια συγκεκριμένη ταχύτητα λειτουργίας, οι επαφές στο εσωτερικό του ρελέ, κλείνουν το αντίστοιχο κύκλωμα και ο μηχανισμός αρχίζει να λειτουργεί με την επιλεγμένη ταχύτητα. Παράλληλα, μπορεί να μπει σε λειτουργία και το σύστημα πλύσης του παρμπρίζ.

Οι συνηθέστερες βλάβες των υαλοκαθαριστήρων και οι αιτίες που τις προκαλούν
Για να κατανοήσετε την αιτία που προκάλεσε τη βλάβη κάποιου τμήματος, θα πρέπει να μελετήσετε με προσοχή τη φύση της βλάβης. Οι πιο πολλοί ιδιοκτήτες αυτοκινήτων έχουν συναντήσει καταστάσεις, όπως οι παρακάτω:

Δεν ενεργοποιούνται, ούτε το μοτέρ, ούτε οι υαλοκαθαριστήρες. Στην συγκεκριμένη περίπτωση, ο λόγος για τον οποίο δεν ενεργοποιείται το σύστημα, είναι κατά πάσα πιθανότατα η βλάβη του πολυλειτουργικού διακόπτη, κάποιο κομμένο καλώδιο ή ίσως κάποια καμένη ασφάλεια.

Το μοτέρ ακούγεται κατά την ενεργοποίηση, αλλά δεν κινούνται οι υαλοκαθαριστήρες. Συνήθως, η συγκεκριμένη βλάβη οφείλεται στη φθορά των δοντιών του άξονα κίνησης του μοτέρ, στη χαλάρωση του παξιμαδιού σύσφιξης των υαλοκαθαριστήρων στο σύστημα κίνησης ή στη φθορά των στοιχείων στερέωσης στις βάσεις των υαλοκαθαριστήρων.

Οι υαλοκαθαριστήρες δεν ενεργοποιούνται σε καμία ταχύτητα. Συνήθως, η αιτία της βλάβης είναι το κάψιμο του πηνίου ή των επαφών του ρελέ, ή η αποτυχία του διακόπτη.

Δεν ενεργοποιείται ολόκληρο το σύστημα ή ενεργοποιείται από μόνο του. Στην συγκεκριμένη περίπτωση, οι επαφές του ρελέ του διακόπτη ή ο τελικός διακόπτης του μοτέρ, ενδέχεται να έχουν πάθει βραχυκύκλωμα.

Οι υαλοκαθαριστήρες κινούνται πολύ αργά. Η βλάβη ενδέχεται να οφείλεται στη ρύπανση ή τη διάβρωση των στοιχείων του ενεργοποιητή ή των εξαρτημάτων του μοτέρ. Η συγκέντρωση ρύπων, δεν επιτρέπει την ελεύθερη κίνηση των κινούμενων τμημάτων.

Μείωση της ποιότητας αποτελεσματικού καθαρισμού των παρμπρίζ. Η αιτία της συγκεκριμένης βλάβης, βρίσκεται, συνήθως, στη φθορά των μάκτρων των υαλοκαθαριστήρων. Η ανάγκη να αλλαχτούν τα μάκτρα, καταδεικνύεται και από τις γραμμές ή τους λεκέδες στην επιφάνεια του παρμπρίζ, όπως και από την ύπαρξη θολών σημείων στο παρμπρίζ μετά το πέρασμα του υαλοκαθαριστήρα.

Η επισκευή των συγκεκριμένων βλαβών, απαιτεί την αλλαγή των χαλασμένων τμημάτων. Συνήθως, η παραπάνω διεργασία απαιτεί τη βοήθεια κάποιου επαγγελματία, μιας και τα περισσότερα τμήματα βρίσκονται σε δύσκολα στην πρόσβαση σημεία. Τα μάκτρα των υαλοκαθαριστήρων αποτελούν τη μόνη εξαίρεση. Πρόκειται για αναλώσιμα τμήματα, τα οποία αντικαθίστανται κατά τη διάρκεια της συνηθισμένης συντήρησης και που μπορούν να αντικατασταθούν από όλους τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων.

Πώς αντικαθίστανται τα μάκτρα των υαλοκαθαριστήρων;
Η αλλαγή των συγκεκριμένων τμημάτων, θα πρέπει να γίνεται μια φορά το χρόνο. Ο τρόπος αντικατάστασής τους, ενδέχεται να διαφέρει ανάλογα με το μοντέλο και τον τύπο σύνδεσης των τμημάτων. Η συνολική διαδικασία δεν παρουσιάζει δυσκολίες.

Τις περισσότερες φορές, πρέπει να πραγματοποιηθούν τα παρακάτω:

Ανασηκώστε τον υαλοκαθαριστήρα από την επιφάνεια του παρμπρίζ.

Γυρίστε τον υαλοκαθαριστήρα προς τα πίσω, για να δείτε το μάνδαλο ή τον σφιγκτήρα.

Ξεκουμπώστε το στοιχείο στερέωσης και βγάλτε το χαλασμένο τμήμα.

Τοποθετήστε ένα καινούριο.

Κατά τη διάρκεια της αντικατάστασης, σιγουρευτείτε ότι το μπράτσο του υαλοκαθαριστήρα δεν θα ξεφύγει από τα χέρια σας, για να κάνει κάποια ζημιά στο παρμπρίζ χτυπώντας το.

*Δείτε στο site autotabas.gr τα πάντα όσον αφορά συμβουλές, υπηρεσίες και νέα για μεταχειρισμένα αυτοκίνητα. Βρισκόμαστε στα Άνω Λιόσια και στο συνεργείο μας είμαστε πρόθυμοι να λύσουμε οποιαδήποτε απορία σας σχετικά με ζητήματα αυτοκινήτων.  

service
από

40

ευθυγραμμίσεις
από

40

service a/c
από

20

αν θέλετε να
κλείσετε ραντεβού για
επισκευή - συντήρηση
αν σας ενδιαφέρει
η αγορά ή η πώληση
μεταχειρισμένου IX
επικοινωνείστε μαζί μας
τηλεφωνικά από
Δευτέρα - Παρασκευή 10πμ - 6μμ
ή στείλτε μας e-mail
στη διεύθυνση
autotabas@hotmail.com

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

AUTOTABAS CAR REPAIR & SERVICE | Συνεργείο στα Άνω Λιόσια

Η εταιρεία AUTOTABAS δραστηριοποιείται στο χώρο του αυτοκινήτου από το 2007, το ανθρώπινο δυναμικό της μετράει πολλά χρόνια εμπειρίας στην επισκευή του αυτοκινήτου και είναι στη διάθεση σας για να σας εξυπηρετήσει και να προσφέρει ικανοποιητικές λύσεις στις ανάγκες σας.

Τάμπας Νίκος
Υπογραφή Νίκος Τάμπας
Τάμπας Λεωνίδας
Υπογραφή Λεωνίδας Τάμπας
Autotabas Τηλέφωνα επικοινωνίας
24ωρη εξυπηρέτηση 210 2323331 697 45 50 181 697 45 50 183 autotabas@hotmail.com
Autotabas Ωράριο
Ωράριο Λειτουργίας Δευτέρα - Παρασκευή 8:00 - 20:00
Autotabas Διεύθυνση
Που βρισκόμαστε; Αθηνών 8, Άνω Λιόσια Κάντε κλικ στη διεύθυνση για να μας βρείτε στο Google Maps
Autotabas Κλείστε ραντεβού
κλείστε ραντεβού Βρείτε μας σε τρία βήματα!
Designed & Developed by: